*

sábado, 15 de octubre de 2016

BARBIE DRESS PATTERN-MOLDE VESTIDO BARBIE

TWISTED DRESS PATTERN


When i posted the final dress below for Barbie,i forgot to share with you the pattern i did for this dress.The dress top is only one pattern piece,no shoulder seams with dart manipulation in front,is not easy to figure out patterns on this way,but i loved the result with one of my fave techniques twist.The back closure have an invisible zipper. and the dress is fully lined.I was in Barcelona in April where i meet again with my teacher Shingo Sato,the man who are my inspiration to work in miniature for my dolls,i surprised him with my Barbie doll-Lina below,using a dress made with the same fabric he bought in 2012 to teach me advanced origami in Milan.
------------------------------------------------------------------
Quando eu fiz a postagem de este vestido para a Barbie,eu esqueçi de postar o molde que utilizei para este vestido com twist.O topo do vestido é uma só peça,sem costuras nos ombros e com manipulação de pinças transformando um todo,não foi façil fazer este molde em miniatura,mas gostei muito do resultado,as costas fecham com fecho invisível e está todo forrado,a saia do vestido com a técnica twist uma das minhas favoritas.Em abril reencontrei meu professor Shingo Sato em Barcelona,ele é minha inspiração na criação dos modelos para as minhas bonecas,eu surpreendi ele com a minha Barbie Lina,vestindo um vestido feito com o mesmo tecido que ele comprou em Milao para as classes de origami avançado que aprendi com ele em 2012.



8 comentarios:

  1. I LOVE your sense of style and your doll fashions which I find very interesting! Please do more!!!!!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Thank you April,will try to post the patterns with the original outfit more often,maybe can give some ideas to others.
      happy week.
      xx

      Eliminar
  2. Genial, o molde, com a sua simplicidade e um resultado tão original.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Obrigada Tany
      É mais façil fazer este modelo para adultos,mas eu me divirto muito,dá trabalho mas a curosidade de ver pronto é o que me motiva ;-)
      boa semana e boas costuras.

      Eliminar
  3. Respuestas
    1. Hola Aranel
      Aun no tengo patrones disponibles para descargar.
      saludos.

      Eliminar
  4. Respuestas
    1. Muito obrigada pelo seu motivador comentario.
      Felicidades
      ;-)

      Eliminar